مشاوره رایگان: 02122110460
تحصیل در انگلستان با کمترین هزینه

 کشور انگلستان با جمعیتی بالغ بر 67 میلیون نفر در شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور از نظر کیفیت آموزش در سطح فوق العاده‌ای قرار داشته و سالانه حجم انبوهی از داوطلبان خارجی اقدام به درخواست تحصیل در این جزیره زیبا می‌کنند. جالب است بدانید که شرایط اخذ ویزا و پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان بسیار ساده است، اما افسران اداره مهاجرت این کشور تنها متخصصان و افراد واجد شرایط را می‌پذیرند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان

شما به دو روش بورسیه دولتی و بورسیه غیر دولتی می‌توانید اقدام به درخواست ویزا کنید. انگلستان به عنوان کشوری پیشرو در زمینه جذب دانشجویان نمونه خارجی، دو طرح بزرگ برای آنها در نظر گرفته است.

  • بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع: این طرح تنها به دانشجویان مقیم 53 کشوری که سابقا تحت استعمار انگلستان و کشورهای تحت الحمایگی این پادشاهی بوده‌اند اعطا می‌شود. از این رو، قبل از درخواست باید اقامت این 53 کشور را اخذ کرد تا شرایط بهره‌مندی از حمایت های دولت انگلیس برای این دست از دانشجویان فراهم شود.
    این بورسیه تنها به دانشجویان رشته های مهندسی و فناوری، کشاورزی، علوم کاربردی و نظری، علوم انسانی و اجتماعی اختصاص می‌یابد. در ضمن هزینه بلیط، شهریه دانشگاه، هزینه های ضروری زندگی و دیگر مخارج برعهده دانشجویان است که دولت انگلستان مبلغ 9250 پوند در طول سال به آنها کمک خواهد کرد.
  • بورسیه تحصیلی شوینگ انگلستان: این بورسیه مختص به دانشگاه های انگلستان می‌باشد. این طرح در سال 1983 برای بهره‌مند شدن از تمامی ظرفیت های دانشجویان خارجی برای کمک به پیشرفت سطح علمی انگلستان تصویب شد. در این طرح اغلب هزینه ها (Fellowship) اعم از زندگی و شهریه دانشگاه برعهده دولت انگلستان بوده و دانشجویان تنها وظیفه تحصیل و ارائه مقالات علمی را بر عهده دارند.
    این طرح در حال حاضر تنها برای دوره های 1 ساله کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. البته، با توجه به شرایط علمی و سواد دانشجویان این طرح قابل تمدید و انتقال به دوره های بالاتر نظیر دکتری نیز است.

در صورت وجود هر گونه ابهام در زمینه شرایط و هزینه ثبت شرکت در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی با مشاورین ویزاپلاس در ارتباط باشید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان

با توجه به بالا بودن ارزش پوند، هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان مناسب تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. همچنین کمک های مالی دولت انگلستان و اعطای وام های بلاعوض به دانشجویان از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است.
همچنین تحصیل در دورهای های قبل از دانشگاه نظیر مدارس نیز در این کشور بسیار مقرون به صرفه بوده و دولت انگلستان برای رشد دانش آموزان خود سرمایه گذاری های کلانی کرده است به گونه‌ای که تمامی دانش آموزان از شرایط ایده آلی برای تحصیل برخوردارند. این طرح شامل دانش آمزوان خارجی نیز می‌شود.
هزینه های زندگی به صورت هفتگی کمتر از 270 پوند است. به گونه ای که در ماه با در نظر گرفتن تمام مخارج یک شخص عادی مبلغی حدود 1100 پوند می‌شود. فراموش نکنید که دوره های تحصیل در انگلستان بسیار کوتاه بوده و همین امر هزینه ها را کاهش می‌دهد. در کل تحصیل و زندگی در انگلستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت