مشاوره رایگان: 02122110460
اسپانسر کردن پدر و مادر به کانادا

یکی از دغدغه‌هایی که دانشجویان و مهاجران ایرانی هنگام سفر به کانادا دارند، اسپانسر کردن والدینشان است. دولت کانادا به منظور پیشگیری از ورود پناهجویان و همچنین جلوگیری از افرادی که پس از فارغ التحصیلی در این کشور ماندگار می‌شوند، قوانین سفت و سختی وضع کرده است. اما، تنها یک راه ساده و بی دردسر برای همراهی والدین در کانادا وجود دارد و آن هم دریافت ویزای تحصیلی است.
دولت کانادا به داشنجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی در کانادا شوند، مزایای بی‌نظیری قائل می‌شود که یکی از آن‌ها امکان اسپانسر کردن والدین درجه یک است. اما، برای همراهی والدین با روش‌های دیگر کمی شرایط متفاوت بوده و نیاز به مشاوره با کارشناسان باتجربه دارد.

شرایط اسپانسر کردن والدین به کانادا

تمامی افرادی بالای 18 سال که موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شوند، می‌توانند والدین درجه یک خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرند. اما این کار به همین سادگی‌ها هم نبوده و مستلزم رعایت یک سری شرایط است.

تهیه فرم و ارسال درخواست

برای اخذ ویزا برای پدر و مادر ابتدا باید تمامی فرم‌های لازم را در اداره مهاجرت کانادا تکمیل و با تمامی شرایط موافقت کرد. این فرم شامل نام و نام خانوادگی متقاضی، اطلاعات شخصی خود به همراه والدین، امضا و اثر انگشت، اطلاعات پاسپورت و غیره می‌شود. لازم به ذکر است که پس از تکمیل فرم امکان اصلاح آن وجود ندارد، بنابراین تمام اطلاعات را دقیق وارد کنید تا اداره مهاجرت کانادا شما را متهم به دروغگویی نکند.

اسپانسر کردن پدر و مادر به کانادا

تضمین پرداخت تمام هزینه‌های اقامتی والدین

مسلما فردی که قصد اسپانسر کردن والدین خود را دارد، باید توان پرداخت تمام هزینه‌های زندگی آن‌ها را داشته باشد. البته، دولت کانادا پس از صدور ویزا این اجازه را به والدین متقاضی می‌دهد تا برای امرار و معاش خود مشغول به کار شوند. اما تا زمانی که والدین آن‌ها با شرایط کشور کانادا سازگار شوند زمان می‌برد و در طی این بازه زمانی، باید تمامی هزینه‌های آن‌ها از سوی فرد متقاضی تامین شود. برای این کار باید اطلاعات منبع درآمد خود را در اختیار دولت کانادا بگذارید و اعلامیه ارزیابی 3 سال مالیاتی را اخذ کنید.

ثابت کردن وضعیت اقامتی خود در کانادا

برای این کار علاوه بر تکمیل فرم‌ها و ارائه مدارک اقامتی خود، باید یک نسخه الکترونیکی از سند وضعیت اقامتی خود در سامانه الکترونیکی اداره مهاجرت کانادا بارگذاری کنید. سعی کنید تمام مدارک را درست آپلود کنید؛ چراکه امکان اصلاح آن وجود نداشته و ممکن است افسران شما را به تقلب متهم کنند. شایان ذکر است که اداره مهاجرتی کانادا مدارک منقضی شده اقامتی را نیز قبول می‌کند و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست. این اسناد عبارتند از:

  • گواهی تبعیت کانادا
  • کارت اقامت دائمی
  • پرونده لندینگ در صورت نداشتن مدرک اقامت دائم
  • پاسپورت کانادایی به همراه تمامی مشخصات فردی

اسپانسر کردن پدر و مادر به کانادا

درخواست تمایل والدین به صورت آنلاین

زمانی که خیالتان از وجود تمام مدارک لازم راحت شد، وقت آن رسیده تا از والدین خود بخواهید تا به صورت آنلاین به اداره مهاجرت کانادا درخواست مهاجرت ارسال کنند. توجه داشته باشید که هنوز اداره مهاجرت کانادا زمانی برای ارسال درخواست را تعیین نکرده و باید با دنبال کردن اخبار از زمان دقیق آن مطلع شوید. زمانی که سیستم به مانند چند سال قبل باز شود تنها تا زمانی امکان ثبت درخواست وجود دارد که ظرفیت سیستم این اجازه را بدهد. در غیر این صورت باید تا سال آینده منتظر بمانید.
البته انتظار می‌رود که حجم درخواست‌ها در سال 2020 به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته باشد؛ از این رو، توصیه می‌شود که همواره اخبار را دنبال کنید و حتی به صورت حضوری به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید. شایان ذکر است افرادی که با درخواستشان موافقت شود، تنها 60 روز فرصت دارند که از طریق IRCC دعوتنامه خود را دریافت و به مراکز ذکر شده مراجعه کنند.

اسپانسر کردن پدر و مادر به کانادا
اسپانسر کردن والدین یکی از کارهای پیچیده و دشوار است که نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. سالانه هزاران نفر اقدام به ثبت درخواست اسپانسری کرده و طبیعتا دولت کانادا نمی‌تواند به تمام درخواست‌ها پاسخ مثبت بدهد. اگر قصد دریافت اسپانسری والدین در کمترین زمان ممکن را دارید، می‌توانید از مشاوران باتجربه مهاجرت کمک بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت