مشاوره رایگان: 02122110460
رفع ریجکتی ویزای اسپانیا – ارسال دفاعیه و نامه تجدید نظر برای رفع ریجکت

کشور اسپانیا که به خاطر برگزاری فستیوال‌های جذاب و عجیب نظیر گاوبازی در جهان زبان‌ زد است، سالانه مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. دلیل این استقبال زیاد نیز صدور ویزای انبوه از سوی این کشور است. اسپانیا از نظر صدور ویزای شینگن در رتبه دوم قرار دارد. اما با این وجود تعدادی از افراد با رد درخواست ویزا مواجه می‌شوند. برای رفع ریجکتی ویزای اسپانیا ابتدا باید دلیل رد آن توسط کنسولگری این کشور را جویا شد.
دلایل زیادی وجود دارد که دولت اسپانیا اقدام به ریجکت کردن ویزای متقاضیان می‌کند. عمده‌ ترین دلیل این امر شامل عدم مشخص کردن هدف سفر از سوی متقاضیان است. سایر دلایل عبارتند از: عدم ارائه اطلاعات درست و قابل اطمینان از هدف سفر، عدم مشخص کردن اقامتگاه و عدم ارائه اسناد مالی و مدت زمان حضور که همگی موجب ریجکت شدن می‌شوند. همانطور که مشاهده می‌کنید دولت اسپانیا تاکید زیادی بر مشخص کردن هدف متقاضیان برای ورود به این کشور دارد. پس باید در هنگام درخواست ویزا، به دقت به این مسئله توجه کنید تا مبادا موجب بدگمانی دولت اسپانیا نسبت به خود شوید. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ثبت شرکت در اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی با مشاورین ویزاپلاس در ارتباط باشید.

رفع ریجکتی ویزای اسپانیا – ارسال دفاعیه و نامه تجدید نظر برای رفع ریجکت
البته، دلایل دیگری نیز می‌تواند باعث رد درخواست ویزای شما بشود. دلایلی که کمتر به چشم می‌آید، اما در برخی از مواقع می‌تواند بلای جان متقاضیان شود و آن‌ها را مجبور به ارسال نامه درخواست رفع ریجکتی ویزای اسپانیا کند. این دلایل شامل پاسپورت آسیب دیده، ناقص بودن مدارک و سوء پیشینه می‌شود. همچنین دلیل دیگری که دولت اسپانیا آن را بسیار سفت و سخت گرفته، تعیین مدت زمان حضور فرد می‌باشد. اما چگونه از بروز این اتفاقات جلوگیری کنیم؟ در ادامه این مقاله از ویزا پلاس به این سوال پاسخ می دهیم.

جلوگیری از ریجکت شدن ویزای اسپانیا

برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزا، ابتدا باید قوانین اداره مهاجرت اسپانیا را به دقت مطالعه کرد. به طور کلی توصیه می‌شود هنگام ارسال درخواست، مدت زمان حضور و محل اقامت خود را تعیین کنید. همچنین نسبت به نگهداری از پاسپورت، ارائه بیمه مسافرتی معتبر، اثبات تمکن مالی، ارائه هدف خود از سفر و ارائه مدارک معتبر و دقیق، دقت لازم را داشته باشید تا مجبور به ارسال درخواست رفع ریجکتی ویزای اسپانیا نشوید. فراموش نکنید که پاسپورت شما باید حداقل دو برگ سفید داشته باشد؛ در غیر این صورت حتماً اقدام به دریافت پاسپورت جدید کنید.

رفع ریجکتی ویزای اسپانیا – ارسال دفاعیه و نامه تجدید نظر برای رفع ریجکت

نحوه رفع ریجکتی ویزای اسپانیا

برای رفع مشکل ویزای خود باید به سه بند استناد کنید؛ به این معنی که باید ببینید دلیل رد شدن درخواست ویزای شما، در کدام بند از قوانین اداره مهاجرتی اسپانیا گنجانده شده است. بند 2 به این موضوع اشاره دارد که سفارت اسپانیا محل اقامت شما را توجیه‌پذیر نداسته است. مثلا، متقاضی قصد سفر توریستی دارد، اما شهری که برای صدور ویزا انتخاب کرده، شهری صنعتی می‌باشد؛ این مسئله موجب بدگمانی دولت اسپانیا می‌شود. بند 8 نیز اشاره به برنامه سفر متقاضیان دارد؛ مثلا، شما درخواست شرکت در یک فستیوال موسیقی را داده‌اید، اما رشته شما ورزشی است و هیچ سنخیتی با برنامه سفر شما ندارد.
اما بند 9 که دولت اسپانیا با دقت آن را پیگیری می‌کند، اشاره به عدم اعتماد سفارت اسپانیا به متقاضیان دارد؛ به گونه‌ای که آن‌ها نسبت به بازگشت شما در زمان اتمام مهلت ویزا شک دارند. متاسفانه بسیاری از ایرانیان پس از اتمام مهلت ویزای خود، به کشور بازنگشته‌اند و همین مسئله دولت اسپانیا را نسبت به متقاضیان ایرانی حساس کرده است. پس برای رفع ریجکتی ویزای اسپانیا باید پس از دریافت نامه "عدم پذیرش"، ظرف یک ماه اقدام به ارسال نامه تجدید نظر کنید. باید دولت اسپانیا را قانع کنید که هدفتان از سفر به اسپانیا چیست. بنابراین، به کمک یک مشاور حقوقی باتجربه ابتدا دلیل ریجکت شدن خود را جویا شوید و متناسب با آن یک نامه دفاعیه مناسب برای رفع ریجکتی ویزای اسپانیا به سفارت این کشور ارسال کنید.

رفع ریجکتی ویزای اسپانیا – ارسال دفاعیه و نامه تجدید نظر برای رفع ریجکت

دولت اسپانیا در سال‌های اخیر قوانین سفت و سختی را برای صدور ویزا اعمال کرده است. عمده دلیل آن هم ورود متقاضیان به این کشور و عدم خروج آن‌ها در موعد مقرر است. بسیاری از کشورها اگر متوجه شوند که ویزای شما قبلا توسط کشوری رد شده، نسب به شما بد گمان می‌شوند. از این رو، تا قبل از این که زمان زیادی از ریجکت شدن شما بگذرد اقدام به ارسال دفاعیه و نامه تجدید نظر کنید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات در باره شرایط اخذ گلدن ویزای اسپانیا با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت