مشاوره رایگان: 02122110460
چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

ویزای اقامت موقت که به عنوان ویزای بازدید کننده و یا ویزای توریستی نیز شناخته می شود، یک سند رسمی است که توسط دفتر صدور ویزای کانادا صادر می شود. این سند در گذرنامه شما قرار داده می شود و نشان می دهد که شما به عنوان یک مقیم موقت (به عنوان یک بازدید کننده، یک دانش آموز و یا یک کارگر)، شرایط مورد نیاز برای ورود به کانادا را دارید.
اکثر بازدید کنندگان از روز ورود به کانادا، اجازه اقامت شش ماهه دارند. اگر قصد دارید طولانی تر از مدت اقامت مجاز خود در کانادا بمانید، بایستی حداقل 30 روز قبل از پایان اقامت مجاز خود درخواست تمدید اقامت کنید. اکثر مسافران برای سفر به کانادا نیاز به ویزای توریستی دارند. اگر شما از یک فرودگاه کانادایی در راه خود به مقصد نهایی تان گذر کنید نیز ممکن است به ویزای توریستی داشته باشید.

اخذ ویزای توریستی کانادا

شما می توانید برای گرفتن ویزای توریستی، بصورت آنلاین و یا از طریق درخواست کتبی اقدام کنید.

  1. به یک اسکنر یا دوربین دسترسی داشته باشید تا بتوانید نسخه های الکترونیکی اسناد خود را آپلود کنید.
  2. یک کارت اعتباری معتبر برای پرداخت هزینه های ویزا داشته باشید.

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

  • درخواست ویزای توریستی کانادا بصورت کتبی:

تمام درخواست های ویزا دارای یک پک تقاضا و همچنین راهنما برای کمک به افراد در تقاضای ویزا می باشند. برای اینکه بدانید کدام فرم ها و مدارک را باید ارسال کنید، کافیست راهنما را بخوانید.
قبل از ارسال درخواست خود، هزینه های خود را پرداخت کرده و رسید را ارسال کنید. راهنما به شما می گوید که درخواست خود را کجا ارسال کنید. کلیه دستورالعمل ها از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود یا در ایمیلی به شما گفته می شود که مدارک خود را کجا ارسال کنید. هنگامی که درخواست کامل شما دریافت شود، پروسه آغاز می شود. این زمان، شامل زمان لازم برای ارسال درخواست توسط شما نمی باشد.
نحوه بررسی وضعیت درخواست شما به درخواست تان بستگی دارد.

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

با اخذ ویزای توریستی چه مدت می توان اقامت داشت؟

معمولا بازدید کنندگان می توانند تا 6 ماه در کانادا بمانند. در ورودی فرودگاه، مسئول خدمات مرزی ممکن است به شما اجازه دهد کمتر یا بیشتر از 6 ماه اقامت داشته باشید. اگر چنین باشد، تاریخی که شما باید تا اتمام آن، کانادا را ترک کنید در گذرنامه شما قرار داده خواهد شد. همچنین ممکن است به شما یک سند، به نام یادداشت بازدید کننده داده شود، که در آن تاریخی که باید کانادا را ترک کنید درج شده باشد. اگر در پاسپورت خود تمبر دریافت نکرده باشید، می توانید 6 ماه از روزی که وارد کانادا شده اید یا تا زمانی که پاسپورت شما منقضی شود (هر کدام که زودتر سر رسیده باشد) در کانادا بمانید. اگر نیاز به تمبر دارید، می توانید از یک مامور خدمات مرزی درخواست کنید. در صورتی که به فرودگاهی وارد شدید که از کیوسک های بازرسی اولیه استفاده می کنند، می توانید بعد از اتمام کارتان در کیوسک، از مامور مرزی سوال کنید.

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

انواع ویزاهای توریستی کانادا

  • بازدید / گردشگری
  • تحصیلی
  • کار
  • اقامت موقت

چه افرادی می توانند درخواست ویزای توریستی کانادا کنند ؟

بازدید کنندگان از نظر مدت اقامت و شرایط مختلف محدود هستند. بازدید کنندگان و یا توریست ها افرادی هستند که مقیم دائم کانادا یا شهروندان کانادایی نیستند و از نظر قانونی، به دلایل زیر امکان ورود به کانادا را دارند:

  • سفر به کانادا در تعطیلات (تفریحی)
  • بازدید از خانواده، بستگان یا دوستان در این کشور
  • انجام کسب و کار و مواردی از این قبیل

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

تحصیل در کانادا با ویزای توریستی

با داشتن ویزای توریستی کانادا، شما می توانید برای دوره های زیر شش ماه کالج ها و یا دوره های زبان ثبت نام نمایید. شرکت در این دوره ها شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا افزایش می دهد.
بسیاری از دانشجویان بین المللی در کانادا تحصیلات خود را در حالی به پایان می برند که امید دارند کاری به دست آورده و به طور دائم در کانادا بمانند. در برخی از مقوله های ورود سریع به کانادا، دانش آموزان ممکن است بدون هیچ گونه تجربه کاری واجد شرایط اقامت دائم باشند. هر چند اغلب اوقات، دانش آموزان برای کار و پس از آن برای ویزای کاری کانادا اقدام خواهند کرد تا بتوانند به طور موقت برای مدتی در کانادا بمانند. پس از کسب تجربه دانشگاهی و تجربه کار در کانادا، آنها ممکن است حتی گزینه های بیشتری مانند درخواست اقامت دائم کانادا داشته باشند.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت