مشاوره رایگان: 02122110460
نمونه نامه اعتراض به رد ویزای شینگن

هنگامی که برای ویزای شینگن درخواست می دهید، ممکن است درخواست شما از سوی سفارت کشور مورد نظر رد شود. در این صورت یک برگه ابلاغیه نامه ویزای شینگن برای شما ارسال خواهد شد که دلایل ریجکت شدن درخواستتان در آن ذکر می شود. در چنین موقعیتی، می توانید خودتان به شخصه و یا از طریق یک وکیل، نامه اعتراض به رد درخواست ویزای شینگن را تهیه نموده و به رد درخواست ویزا اعتراض کرده و خواهان بررسی مجدد این درخواست شوید. به خاطر همین موضوع می توانید با اطلاع از علت رد درخواست ویزا، با ارسال نامه اعتراض به رد ویزای شینگن به سفارت مربوطه، نسبت به تصمیم افسران ویزا اعتراض کنید.

sample-letter-of-protest-against-schengen-visa-refusal3

دلایل رد درخواست ویزای شینگن

درخواست ویزای شینگن شما ممکن است به دلایل مختلفی از سوی سفارت کشورهای مختلف رد شود، اما به طور کلی چندین مورد اصلی برای رد ویزا وجود دارد که شما باید برای این موضوع نامه اعتراض به ویزای شینگن خود را تهیه کنید. این موارد عبارتند از:

  • توسط افسران ویزا به عنوان یک تهدید علیه نظم اجتماعی و امنیت ملی کشورهای اروپایی شناخته شوید
  • از منابع مالی کافی و معتبری برای پرداخت هزینه ‌های سفر خود بهره مند نباشید
  • مدارک جعلی و قلابی به سفارت ارائه دهید
  • اهدافتان از سفر را به درستی بیان نکنید و مقصد مشخصی در کشورهای اروپایی نداشته باشید.
  • از بیمه مسافرتی معتبری برخوردار نباشید.
  • چنانچه در گذشته از شینگن ریجکت شده‌ باشید ولی در اقدام مجدد خود برای درخواست دوباره ویزای شینگن، به این موضوع اشاره ای نکرده باشید.

نمونه نامه اعتراض به رد ویزای شینگن

شینگن چیست؟

ویزای شینگن برای اولین بار در سال 1985 معرفی شد. کشورهایی از قبیل سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند، آلمان و فرانسه پیمان نامه ای را با عنوان شینگن امضا کرند و سپس رفت و آمد میان این کشورها آزاد شد و تا به حال هم ادامه دارد. ویزای شینگن نمونه ای از پیمان برای کشورهای اروپایی است که به واسطه آن، شهروندانی که خارج از مرز مشترک آنها هستند را برای سفر یا اقامت در کشورهای مورد نظر ملزم به اخذ ویزا می کنند. کشورهای اروپایی قوانین یکسانی برای رفت و آمد و سفر برای خود وضع کرده اند و افرادی که خارج از محدوده کشورهای اروپایی هستند، باید برای تردد یا سفر به یکی از کشورهای مورد نظر اروپایی، نسبت به گرفتن ویزای شینگن اقدام کنند. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و هرکدام از آنها به هدف مسافران برای سفر بستگی دارد.
امروزه 26 کشور جهان عضو پیمان نامه شینگن هستند. این کشورها عبارتند از:
مجارستان، لهستان، بلژیک، اتریش، پرتغال، ایتالیا، ایسلند، جمهوری چک، اسلواکی، دانمارک، اسلوونی، استونی، لیتوانی، لتونی، اسپانیا، مالت، فرانسه، فنلاند، سوئیس، آلمان، هلند، لوگزامبورگ، سوئد، یونان، نروژ و لیختن اشتاین. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره چگونگی دریافت گلدن ویزای اسپانیا به منظور اقامت در این کشور با مشاوران ویزاپلاس ارتباط برقرار نمایید.

نمونه نامه اعتراض به رد ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن به انواع مختلف دسته بندی می شود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

ویزای شینگن نوع A

ویزای شینگن نوع A در واقع ویزای ترانزیت فرودگاهی است و مسافران نباید تحت هیچ شرایطی از فرودگاهی که در آن کشور مربوطه قرار دارند، خارج شوند. مسافران دارای این نوع از ویزای شینگن می‌توانند در یکی از فرودگاه‌ هایی که عضو پیمان نامه شینگن هستند، هواپیمای خود را عوض کنند و به مقصد دیگری خارج از محدوده شینگن سفر کنند.

ویزای شینگن نوع B

کسانی که ویزای شینگن نوع B را دارند می توانند حداکثر تا 5 روز از کشورهایی که عضو پیمان نامه شینگن هستند به مقصدی دیگر که خارج از منطقه می‌باشد بروند.

sample-letter-of-protest-against-schengen-visa-refusal3

ویزای شینگن نوع C

این ویزا روادید کوتاه مدت است. افرادی که قصد اقامت در این کشورها را دارند، ویزای نوع C را دریافت می‌کنند. ویزای نوع C خود به چند دسته تقسیم می‌شود که به آن می‌پردازیم:

  • ویزای یک بار ورود: یعنی به محض خروج از کشوری که مسافر در آن حضور داشته، ویزا باطل می‌شود.
  • ویزای دو بار ورود: مسافر دو مرتبه می‌تواند به کشورهای عضو شینگن سفر کند.
  • ویزای چند بار ورود: افراد به طور مکرر می‌تواند وارد خاک کشورهای عضو پیمان نامه شینگن شوند. اعتبار این ویزا 90 روز است که با ورود به یکی از این کشورها محاسبه خواهد شد.

 شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ اقامت اسلوونی و سایر کشورهای اروپایی با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه

 

مطالب این صفحه صرفا جهت اطلاع رسانی است. ویزاپلاس هیچ اقدامی در این خصوص ندارد.

دانستی های مهاجرت