مشاوره رایگان: 02122110460
چگونه ویزای شینگن بگیرم؟

هر شخصی که مایل به ورود به محدوده شینگن باشد، بسته به ملیتی که دارد‌ و با هر هدفی، می تواند زیر نظر نظام شینگن قرار بگیرد.
اگر تاکنون به اروپا نرفته اید، باید ابتدا این سوال را از خود بپرسید که آیا به ویزای محدوده شینگن نیاز دارید یا خیر. در حال حاضر بیش از 60 کشور در کل جهان می توانند بدون نیاز به گرفتن ویزا وارد منطقه آزاد اروپا شوند و به مدت نود روز با یک اعتبار شش ماهه آنجا بمانند. رعایت مراحل درخواست ویزای اروپا برای شخص متقاضی الزامیست، پس به هنگام ارائه درخواست ویزای شینگن باید به این مراحل توجه خاص شود.

از کجا و چگونه می توان ویزای شینگن را درخواست کرد؟

شما می بایست درخواست خود برای ویزای شینگن را در کنسولگری کشوری که قصد رفتن به آن را دارید انجام دهید، و یا اگر می خواهید به بیش از یک کشور محدوده شینگن سفر کنید، باید کنسولگری کشوری را انتخاب کنید که مدت اقامت شما در آنجا بیشتر خواهد بود و درخواست ویزای شینگن را در کنسولگری آن انجام دهید. اگر می خواهید به چند کشور در محدوده شینگن سفر کنید و مدت اقامت شما در همه آنها به یک اندازه خواهد بود، شما باید درخواست ویزای شینگن را در کنسولگری کشوری ارائه دهید که قصد دارید اول به آن سفر کنید.

چگونه ویزای شینگن بگیرم؟
به طور کلی درخواست ویزای شینگن از کنسولگری کشور مقصد در کشوری که قانونا در آن ساکن هستید انجام می شود. به عنوان مثال اگر قانونا در ایران ساکن هستید و قصد سفر به ایتالیا دارید، بایستی درخواست تان را به کنسولگری ایتالیا در ایران ارائه نمایید. اگر هم کشوری که قصد سفر به آن را دارید کنسولگری در کشور محل زندگی تان ندارد، شما باید با مقامات آن کشور مثل وزرات امور خارجه یا اداره مهاجرت تماس بگیرید. شما می توانید در مورد اینکه آیا آنها نمایندگی با کنسولگری شینگنی دیگری در کشور محل اقامتتان دارند یا نه، اطلاعاتی کسب کنید. قبل از هرگونه درخواست، بررسی کنید کدام کنسولگری ها در کشور شما حضور دارند و یا اینکه کدام کنسولگری ها نماینده کشورهای محدوده شینگن هستند.  شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ اقامت اسلوونی و سایر کشورهای اروپایی با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.  

چه زمان باید درخواست ویزای شینگن را ارسال کرد؟

درخواست برای ویزای شینگن باید حداقل 15 روز و حداکثر 3 ماه قبل از شروع سفر به کنسولگری ارسال شود. البته بهترین زمان سه یا چهار هفته قبل از شروع سفر می باشد. بهتر است قبل از برنامه ریزی ابتدا قرار ملاقات با کنسولگری را رزرو کنید. شما می توانید اطلاعات دقیق تر در مورد روش های ارائه درخواست ویزای شینگن را در وب سایت های اختصاصی کشورهای عضو شینگن جستجو کنید.

 

چگونه ویزای شینگن بگیرم؟

مراحل درخواست ویزای شینگن

  • رزرو قرار ملاقات

ابتدا باید قرار ملاقاتی با کنسولگری کشور مقصد رزرو کنید. شما می توانید این کار را آنلاین یا حضوری انجام دهید.

  • تکمیل فرم درخواست

گام بعدی پر کردن فرم درخواست ویزای شینگن است. بعد از آن باید مدارک خواسته شده برای ویزای شینگن را جمع آوری و آماده کنید.

  • حضور در مصاحبه

سپس شما برای یک قرار ملاقات و مصاحبه با کنسولگری دعوت می شوید. سعی کنید قبل از موعد در آنجا حضور داشته باشید.

  • پرداخت حق ویزا

هر ویزا هزینه ای تحت عنوان اپلیکیشن فی دارد که باید پرداخت شود. برای درخواست ویزای شینگن نیز مبلغی به عنوان اجرت از شما گرفته می شود. پس از انجام این مراحل، منتظر پاسخ درخواست تان برای ویزای شینگن بمانید.

  • برخی از سوالاتی که در مصاحبه از شما پرسیده می شود:

قصد سفر به کدام کشور محدوده شینگن را دارید؟
آیا در کشور مقصد فامیل یا آشنا دارید؟
هدف شما از سفر به آنجا چیست؟
چه کسی هزینه های سفر شما را پرداخت می کند؟
زمینه های تحصیلی شما چیست؟

 

چگونه ویزای شینگن بگیرم؟

در صورت موافقت یا مخالفت با درخواست ویزای شینگن چه کنیم

درصورتی که با درخواست شما موافقت شد، حتما به اطلاعات درج شده در ویزا از قبیل مدت زمان حضور و غیره دقت کنید. در صورت عدم موافقت با درخواست ویزای شینگن، شما می توانید دلایل درج شده در نامه را مطالعه کرده و آنها را اصلاح کنید. اگر دلایل آنها برای شما منطقی نبود شما می توانید درخواست استیناف دهید.

 

 

نوشتن دیدگاه

 

مطالب این صفحه صرفا جهت اطلاع رسانی است. ویزاپلاس هیچ اقدامی در این خصوص ندارد.

دانستی های مهاجرت