مشاوره رایگان: 02122110460
مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

شما برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید بدانید این ویزا، یکی از ویزاهای کوتاه مدت از سرشاخه های ویزای موقت کانادا، به شمار می رود. دریافت ویزای توریستی کانادا حدود 41 تا 121 روز زمان می برد، که این ویزا امکان دارد، ویزای مولتیپل و یا سینگل نیز باشد. ویزا مولتیپل زیر مجموعه ویزا توریستی به شمار می رود که شما بدون اینکه آن را تمدید کنید می توانید تا 6 ماه در کانادا ماندگار باشید و تا 5 سال هم به طور مداوم به این کشور سفر کنید. البته باید بدانید که این نوع از ویزای توریستی کانادا تا ده سال اعتبار دارد، اما از آنجایی که پاسپورت های ایرانی پنج سال بیشتر اعتبار ندارند، به آن ویزای پنج ساله نیز می گویند.
همانطوری که بیان نمودیم برای دریافت ویزای توریستی کانادا تا 121 روز باید صبر کنید، اما اگر دریافت ویزای خود را به افرادی متخصص بسپارید، بی شک زمان دریافت ویزای شما بسیار کاهش پیدا می کند و شما می توانید در زمان کمتری آن را دریافت کنید. کمترین زمان دریافت آن به وسیله موسسه های مهاجرتی با تجربه، دو هفته است و شما در این زمان می توانید ویزای خود را دریافت کنید.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

عوامل کاهش دهنده زمان دریافت ویزای توریستی کانادا

برخی از عوامل هستند که موجب می شوند شما ویزای توریستی کانادای خود را دیرتر دریافت کنید و این عوامل عبارت می باشند از :

  • اگر شما در زمان ارسال مدارک خود، ایراد و نقصی در تکمیل مدارک تان داشته باشید، امکان دارد که مدارک شما بعد از مشاهده مورد پذیرش قرار نگیرد و آن را به شما برگردانند. در این صورت شما زمان خود را از دست می دهید و باید یک بار دیگر درخواست خود را ارائه دهید. برای اطمینان از تکمیل بودن مدارک تان، بهتر است با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید. موسسه های مهاجرتی از آنجایی که در زمینه دریافت ویزای توریستی کانادا تخصص بسیاری دارند، می توانند به سادگی شما را در این امر یاری کنند.
  • اگر برای افسر مهاجرت در مورد مدارک ارسال شده شما شبه ای به وجود آید و به پرونده و مدارک شما شک داشته باشد، امکان دارد که روند کار شما برای صدور ویزا، کند گردد. در واقع افسر نگهبان، مهمترین فردی است که ویزای شما را صادر می کند و مدت اعتبار ویزا هم در دست او می باشد. در این صورت اگر در مدارک ارسال شده شما ایراد و یا نقصی مشاهده کند، بدون شک آنها را نمی پذیرد و با درخواست شما موافقت نمی گردد.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

روش های موثر در بهبود سرعت صدور ویزای توریستی کانادا

بدون شک شما زمانی که درخواست دریافت ویزای توریستی کانادا را می دهید، مایل هستید که آن را در کمترین زمان دریافت کنید. باید بگوییم یکی از بهترین راه حل هایی که شما می توانید از آن طریق ویزای خود را با سرعت بیشتری دریافت نمایید، متنی می باشد که در دعوت نامه شما نوشته شده است. در واقع این متن نوشته شده، در از نظر افسر مهاجرت اهمیت بسیاری دارد و به آن توجه زیادی می کند. به عنوان مثال در نظر بگیرید فردی در بیمارستان کانادا بستری شده است و شما به عنوان نزدیکان او می خواهید درخواست ویزا دهید، بدون شک این متن در نظر افسر مهاجرت تاثیر بسیاری می گذارد.
شما بعد از اینکه درخواست خود را برای ویزای توریستی کانادا اعلام می کنید، باید برای انگشت نگاری به سفارت بروید. افسر مهاجرت، نظارتی بر روی پرونده شما انجام می دهد و پرونده شما باید به گونه ای باشد که افسر مهاجرت را قانع کند که شما نمی خواهید در آن کشور ماندگار شوید و قصد بازگشته به کشورتان را دارید.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا
بعد از اینکه تمامی رسیدگی های لازم روی پرونده شما انجام شد، ممکن است سه روز تا شش ماه دریافت ویزای شما زمان ببرد، به همین دلیل شما باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا صبور باشید. هرچند برخی از افراد عجله بسیاری دارند و آنها از طریق موسسه های مهاجرتی که به خوبی با روش های تاثیر گذار در روند سرعت بخشیدن به جریان کارها آشنایی دارند، می توانند ویزای خود را در زمان کمتری دریافت کنند.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت