مشاوره رایگان: 02122110460
مشاوره اخذ ویزای شینگن

ویزا مجوزی دارای شرایط است، که از طرف اداره مهاجرت یک کشور برای شهروندان خارجی آن کشور صادر می شود. با استفاده از این مجوز شهروندان خارجی اجازه ورود، اقامت و ترک کشور مورد نظر را دارند. ویزای شینگن نمونه ای از این مجوزها است که جلوتر به بررسی آن خواهیم پرداخت.
در زمان های گذشته پاسپورت و ویزا، نمونه هایی از اسناد مسافرتی مورد نیاز در سفر به یک کشور خارجی محسوب می شدند. اما امروزه این دو سند مدارک اولیه مورد نیاز و جزء جدایی ناپذیر سفرهای خارجی هستند. ویزا برگه ای ضمیمه شده به مدرک پاسپورت مسافران است که نشان دهنده موافقت سفارت کشور، به منظور ورود شما به کشور مقصد می باشد.
گفتنی است که ورود شما به کشور مورد نظرتان تنها با در دست داشتن ویزا تضمینی نیست. زیرا افسران اداره مهاجرت فعال در مرزها، قادر هستند که به دلایل محکم و در عین حال مختلفی از ورود مسافران به کشور مقصدشان جلوگیری نمایند. یکی از مهم ترین دلایلی که زمینه وقوع این اتفاق را تشدید می کند، ارائه مدارک جعلی توسط فرد می باشد. همین امر موجب شده است که مقامات مرزی کشور مقصد، مجددا به کنترل صحت ویزای اخذ شده و مدارک ارائه شده پرداخته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مجوز ورود را لغو نمایند.
به طور کلی می توان گفت که در دست داشتن مجوزی تحت عنوان ویزا در مبادی ورودی کشور مقصد، هدف شما از این مسافرت و نیز مدت زمان اقامتتان را مشخص خواهد نمود. ویزا همچنین نشان دهنده تاریخ آخرین مهلت ورود شما به کشور خارجی مقصد می باشد. همین امر موجب شده است که ویزا را تحت عنوان مجوزی مشروط یاد کنند که توسط اداره مهاجرت یک کشور به فردی خارجی اعطا شده و به فرد این امکان را می دهد که به این کشور سفر کرده، اقامت گزیده و یا آن را ترک نماید.

مشاوره اخذ ویزای شینگن

ویزا شامل چه اطلاعاتی است؟

این مجوز شامل اطلاعاتی نظیر تاریخ آغاز اعتبار، تایخ پایان اعتبار، مدت زمان اقامت شخص و مناطق مشخص شده ای است که فرد اجازه مسافرت به آن ها را دارد. این مجوز همچنین زمینه هایی نظیر اشتغال، تحصیل و حتی اقامت دائم متقاضیان را مهیا می سازند.
شایان ذکر است که برخی دولت ها بر اساس قوانین مهاجرتی، اجازه ورود بدون ویزا را برای شهروندان کشورهای مشخصی صادر می نمایند و این موضوع به قراردادهای بین المللی میان کشور مبدا و کشور مقصد بستگی دارد. برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت ویزای کشورهای مختلف می توانید با مشاورین ویزا پلاس تماس بگیرید.

آشنایی با ویزای شینگن

به منظور آشنایی با ویزای شینگن بهتر است ابتدا با مفهوم شینگن آشنا شوید. اصطلاح شینگن به منطقه ای در اروپا اشاره دارد که بیست و شش کشور حاضر در این منطقه، به منظور رفت و آمد اتباع خود الزام پاسپورت، ویزا و دیگر محدودیت های مرزی را کنار گذاشته اند. همین موضوع باعث شده است که کشورهای عضو شینگن به عنوان کشوری واحد تلقی گردند.
جالب است بدانید که کشورهای حاضر در شینگن، ضمن سهولت در تردد اتباع خود و حذف محدودیت های رفت و آمدی، در مقابل ورود اتباع خارجی کشورهای دیگر که برای ورود نیازمند ارائه ویزا هستند، شدیدا سخت گیرانه عمل می کنند. حضور و عضویت کشورهای اروپایی مطرح در منطقه شینگن موجب شده است که ویزای شینگن در سراسر دنیا ارزش و اعتبار بسیار بالایی داشته باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ اقامت اسلوونی و سایر کشورهای اروپایی با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

 

26 کشور برخوردار از ویزای شینگن، کدام کشورها هستند؟

کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین کشورهایی هستند که از ویزای شینگن برخوردار می باشند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره چگونگی دریافت گلدن ویزای اسپانیا به منظور اقامت در این کشور با مشاوران ویزاپلاس ارتباط برقرار نمایید.
می توان گفت که اگر شهروند کشورهای فوق الذکر نیستید، به منظور ورود به منطقه شینگن نیازمند ویزای شینگن هستید! تعیین نوع و مدت زمان ویزای شینگن، در گرو ماهیت و هدف متقاضی از مسافرت به این منطقه می باشد. به بیان دیگر می توان گفت نوع ویزای شینگن و مدت اعتبار آن، بستگی به این که هدف فرد از مسافرت به منطقه شینگن شرکت در تور گردشگری این منطقه است یا انجام کارهای تجاری و یا توقفی چند ساعته در کشورهای عضو منطقه شینگن دارد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات در باره شرایط اخذ گلدن ویزای پرتغال و سایر کشورهای حوزه شینگن با کارشناسان ویزا پلاس تماس بگیرید.

مشاوره اخذ ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

همان گونه که پیش تر اشاره کردیم، نوع ویزای شینگن تابع هدف متقاضی و ماهیت سفر می باشد. همچنین اشاره کردیم که نوع ویزای شینگن، تعیین کننده مدت زمان اعتبار آن خواهد بود. ویزای شینگن دارای سه نوع مختلف می باشد:

ویزای اتحادیه شینگن

در واقع این ویزا، ویزای گردشگری اروپا می باشد. دارنده ویزای اتحادیه شینگن امکان مسافرت 90 روزه به کشورهای عضو این اتحادیه را دارا بوده و اجازه اقامت در این کشورها را دارد. گفتنی است که فرد هر 6 ماه یک بار می تواند به این کشور ها سفر کرده و تا 90 روز در آن جا بماند. ویزای اتحادیه شینگن با در نظر گرفتن هدف متقاضی از سفر به سه دسته زیر تقسیم می گردد:

    • ویزای شینگن نوع A: این نوع ویزا گونه ای از ویزای ترانزیت فرودگاهی محسوب می شود. دارا بودن ویزای ترانزیت فرودگاهی به فرد امکان تعویض پرواز خود در یکی از فرودگاه های شینگن و سفر به کشورهای خارج از این اتحادیه را می دهد.
    • ویزای شینگن نوع B: این نوع ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیتی محسوب می شود که الصاق آن به پاسپورت دارنده ویزا، این امکان را می دهد که ظرف مدت زمان پنج روز با وسایل نقلیه ای نظیر خودرو یا قطار از چندین کشور عضو اتحادیه شینگن عبور نموده و در نهایت به کشوری خارج از این اتحادیه برود.
    • ویزای شینگن نوع C: این نوع ویزا به فرد این امکان را می دهد که برای مدت زمانی کوتاه و انجام کارهایی نظیر گردشگری، رویدادهای ورزشی، رویدادهای فرهنگی و ملاقات اقوام، به کشورهای حوزه شینگن سفر کرده و اقامت کوتاه مدت داشته باشد. ویزای یک بار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود انواع مختلف این ویزا می باشند.

مشاوره اخذ ویزای شینگن

ویزای اعتبار محدود منطقه ای

این نوع ویزا نوعی ویزای موقت و صادر شده بر اساس دلایل ویژه و شرایط ضروری و خاص نظیر دلایل انسان دوستانه می باشد. الصاق ویزای اعتبار محدود منطقه ای در پاسپورت فرد، وی را مجاز به تردد در کشور دریافت ویزا و یا کشورهای محدود دیگر مشخص شده در این مجوز می کند. دارا بودن چنین ویزایی به فرد امکان ورود به دیگر کشورهای عضو اتحادیه شینگن را نخواهد داد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره چگونگی خرید ملک در یونان به منظور اخذ اقامت در این کشور با مشاوران ویزاپلاس ارتباط برقرار نمایید.

ویزای ملی

این نوع ویزا که تحت عنوان ویزای نوع D شینگن نیز شناخته می شود، تنها برای افرادی که به اشتغال و یا تحصیل در یک کشور مشغول بوده و یا اقامت دائمی آن جا را دارند، صادر می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که امکان صدور ویزای ملی اختصاصاً برای آن دسته از افرادی است که به دلایل گوناگون نیازمند اقامت طولانی مدت در یکی از کشورهای حوزه شینگن بوده و پس از گذشت این مدت مشخص به کشور خود باز می گردند. گفتنی است که بر همین اساس ویزای ملی را به دو نوع سینگل و مولتی دسته بندی می کنند.

نوشتن دیدگاه

 

مطالب این صفحه صرفا جهت اطلاع رسانی است. ویزاپلاس هیچ اقدامی در این خصوص ندارد.

دانستی های مهاجرت