مشاوره رایگان: 02122110460
فرم راندوو چیست

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که خیال گرفتن اقامت ترکیه به سرتان زده است، بی شک بارها و بارها اصطلاح فرم راندوو را شنیده اید. راندوو یکی از کاربردی ترین لغات مورد استفاده در زمینه مهاجرت است. البته لازم به ذکر است که این واژه تنها مختص مهاجرت نبوده و در کشور ترکیه هرگونه قرار ملاقات اعم از نوبت بانک، اداره نفوس، شهرداری و... را راندوو می نامند!
اخذ راندوو اقامت ترکیه یکی از پر اهمیت ترین مباحثی است که اشخاص خارجی به هنگام اقدام برای اخذ اقامت کشور ترکیه با آن رو به رو خواهند شد. اگر شما هم به ترکیه سفر کرده و قصد دارید بیش از سه ماه در آن جا بمانید، مجبور به دریافت اقامت کشور ترکیه بوده و بدین منظور لازم است که حتما فرم راندوو را پر کنید. بنابراین لازم است پس از دریافت اقامت یک ساله نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.
راندوو در اینجا به معنی نوبت مصاحبه ای است که شما با استفاده از پر کردن فرم راندوو از سایت اداره مهاجرت اخذ می کنید. شما در این فرم درخواست اقامت در کشور ترکیه را ثبت نموده و مدارک خود را بدین منظور تحویل می دهید.

فرم راندوو چیست
به عبارت دیگر راندوو اقامت، که به معنای گرفتن نوبت ملاقات با افسر اداره مهاجرت می باشد، بدین منظور است که شخص متقاضی مهاجرت به کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور مدارک لازم برای گرفتن حق اقامت را به اداره مهاجرت تحویل داده تا بدین ترتیب بنابر مدارک او، در مورد درخواست و وضعیت وی تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
بنابر آنچه تا به حال گفته شد، مشخص کردن روز و ساعت ملاقات که با هدف ارائه مدارک لازم برای اقامت در کشور ترکیه صورت می پذیرد، تحت عنوان راندوو شناخته می شود. برای دریافت این نوبت لازم است که فرد نسبت به تکمیل فرم راندوو قرار داده شده در سایت اداره مهاجرت ترکیه اقدام نماید.
لازم است که متقاضیان دریافت اقامت کشور ترکیه بدانند که پر کردن فرم راندوو یکی از مهم ترین اقدامات لازم برای دریافت اقامت ترکیه می باشد. ضرورت صحیح پر کردن فرم راندوو به حدی است که تنها عده کمی از افراد متقاضی مهاجرت، خودشان نسبت به انجام این کار اقدام می نمایند و عده کثیر دیگر، پر کردن فرم راندوو را به مشاورین خبره و دارای تجربه و شرکت های مهاجرت فعال در این زمینه می سپارند. صحت اطلاعات وارد شده در فرم راندوو از دیگر موارد بسیار مهمی است که باید حتما از سوی متقاضیان رعایت گردد.

فرم راندوو چیست

فرم راندوو را کجا باید پر نمود؟

در صورتی که مایل به گرفتن راندوو اقامت ترکیه هستید، می توانید با مراجعه به سایت e-ikamet.goc.gov.tr نسبت به پر کردن فرم راندوو اقدام نمایید. پس از پر کردن فرم های مربوطه در این سایت، سیستم به طور کاملا خودکار، تاریخ و ساعت مشخصی را برای شما ارسال نموده و به شما یک کد ثبت نام می دهد. توجه داشته باشید که اطلاعات را به درستی وارد نموده و شماره تلفن و ایمیل خود را نیز ثبت کنید.

تذکر چند نکته ضروری در رابطه با فرم راندوو

توجه داشته باشید روزی که به منظور ارائه حضوری مدارک از سوی سایت اداره مهاجرت برای شما مشخص می گردد، تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست. همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، شما بدون دریافت اقامت ترکیه تنها سه ماه اجازه ماندن در این کشور را دارید. بنابراین سعی کنید پیش از اتمام مهلت سه ماهه خود نسبت به پر نمودن فرم راندوو اقدام کنید.
ذکر این نکته ضروری است که در صورت مواجهه با یک مشکل حاد و جدی، تا روز قبل از مصاحبه فرصت دارید که نوبت را باطل نموده و جهت اخذ نوبت مجدد اقدام نمایید.
پر کردن فرم راندوو نیازمند تسلط کامل به زبان ترکی است. اگر در این زمینه ضعیف هستید، ریسک این کار را نپذیرفته و هزینه انجام آن را به موسسات دارای اعتبار و تجربه بپردازید تا بابت ورود صحیح اطلاعات خیالتان راحت باشد و دغدغه ای نداشته باشید. زیرا یک اشتباه کوچک منجر به ایجاد دردسرهایی بزرگ در مسیر اخذ اقامت شما خواهد شد.
به یاد داشته باشید که در حین پر کردن فرم راندوو شماره تلفن و ایمیل خود را به درستی وارد نمایید. زیرا این تنها راه دسترسی به اطلاعات راندوو و دریافت نوبت مصاحبه می باشد. لام به ذکر است که هر یک از اعضای خانواده شما نیازمند راندووی جداگانه هستند. حتی نوزادان شما!

فرم راندوو چیست
روز راندوو غالبا برای تشکیل پرونده و اخذ مدارک مورد نیاز از شما است. اما گاهی ممکن است یک یا دو سوال کوتاه از شما پرسیده شود. غالبا پس از گذشت 90 روز از درخواست شما، پاسخ را دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت می توانید وضعیت پرونده خود را با استفاده از رسیدی که حین پر کردن فرم راندوو دریافت نموده اید، پیگیری کنید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه در روز راندوو

  • فرم درخواست مجوز اقامت در کشور ترکیه
  • اصل و کپی تمام صفحات پاسپورت
  • چهار قطعه عکس پرسنلی مربوط به 6 ماه اخیر با هدف احراز هویت فرد متقاضی اقامت
  • پرداخت هزینه اقامت به منظور دریافت کارت اقامت کشور ترکیه
  • ارائه فرم رضایت نامه والدین یا سرپرست برای افراد دارای سن کمتر از 18 سال
  • فرم راندوو اقامت کشور ترکیه و ترجمه رسمی تمامی صفحات پاسپورت و بیمه درمانی معتبر
نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت