مشاوره رایگان: 02122110460
گرفتن راندوو اقامت ترکیه

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کشور ترکیه با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان توانسته است با جذب سالانه 30 میلیون گردشگر رتبه ششم مقاصد توریستی در سطح جهان را به خود اختصاص دهد. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این کشور و قرار گرفتن آن در میانه دو قاره اروپا و آسیا، آب و هوای بسیار دلپذیر و وسعت امکانات رفاهی بسیار ویژه برای گردشگران، بستری را فراهم آورده است که ترکیه یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریست های سراسر دنیا باشد. گرفتن راندوو اقامت ترکیه یکی از مراحلی است که به علاقه مندان کمک می کند تا بتوانند در این کشور بی نظیر اقامت بگیرند.
روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور زیبا و دریافت اقامت آن به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد. گفتنی است که این روش ها هزینه، زمان و سرعت های گوناگونی دارند. منظور از اقامت کوتاه مدت ترکیه غالبا اقامتی 12 ماهه برای فعالیت های متنوعی نظیر کار، تحصیل و گردشگری می باشد. بدین منظور فرد می تواند با استفاده از روش هایی همچون اقامت با هدف انجام تحقیقات علمی، اقامت با هدف حضور در برنامه ها و کارگاه های آموزشی برگزار شده در این کشور، اقامت تحصیلی و ... نسبت به اخذ اقامت اقدام نماید.

گرفتن راندوو اقامت ترکیه
اقامت بلند مدت و یا به عبارت دیگر اخذ شهروندی کشور ترکیه، نیازمند حفظ اقامت موقت یک ساله دریافتی و تمدید مکرر مجوز آن می باشد. بدین ترتیب اقامت دائمی این کشور قابل دریافت می باشد. لازم به ذکر است که اخذ اقامت ترکیه از راه اجاره خانه که گاهاً آن را تحت عنوان اقامت توریستی ترکیه نیز می شناسند، سریع ترین و کم هزینه ترین روش دریافت اقامت در این کشور می باشد که عده زیادی به استفاده از آن روی آورده اند.

آشنایی با گرفتن راندوو اقامت ترکیه

گرفتن راندوو اقامت ترکیه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که افراد خارجی به منظور اخذ اقامت این کشور با آن رو به رو خواهند شد. اگر به آن دسته از ایرانیانی تعلق دارید که قصد سفر به ترکیه داشته و می خواهید بیش از سه ماه در این کشور بمانید، مجبور به اخذ اقامت کشور ترکیه و پیش از آن گرفتن راندوو اقامت ترکیه هستید.
بنابراین پس از دریافت بیمه یک ساله باید در رابطه با اخذ راندوو اقامت ترکیه یا به عبارت دیگر وقت مصاحبه از اداره مهاجرت، اقدام نمایید. گفتنی است که تسلط کامل به زبان ترکی یکی از گام های مهم پر کردن فرم راندوو اقامت ترکیه می باشد. در صورتی که به این زبان تسلط ندارید، از یک کارشناس با تجربه به منظور انجام این کار کمک بطلبید.

گرفتن راندوو اقامت ترکیه

نکات مهم در هنگام اخذ راندوو اقامت ترکیه

راندوو اقامت ترکیه به معنی اخذ وقت ملاقات و مصاحبه فرد مایل به دریافت اقامت ترکیه و ارائه مدارک مورد نیاز به افسر مهاجرت اداره مهاجرت این کشور می باشد. توجه داشته باشید که به هنگام تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه ضروری است که تمامی افراد خانواده حضور داشته باشند. گفتنی است که بین 20 روز تا چند ماه پس از تقاضای اقامت در ترکیه، زمان راندوو معین می گردد. البته یکی از عوامل تاثیرگذار بر این مدت زمان شهر ارسال درخواست می باشد. پس از مشخص شدن زمان راندوو، لازم است فرد با در دست داشتن مدارک لازم نظیر فرم درخواست مجوز اقامت، اصل و کپی پاسپورت، چهار قطعه عکس پرسنلی مربوط به 6 ماه اخیر به منظور احراز هویت، پرداخت هزینه اقامت به منظور گرفتن کارت اقامت، تحویل رضایت نامه والدین یا قیم برای افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، فرم راندوو اقامت ترکیه و ترجمه رسمی تمامی صفحات پاسپورت و بیمه درمانی معتبر برای افراد بین 18 تا 65 سال؛ به اداره مهاجرت کشور ترکیه مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است که روز مشخص شده برای ارائه مدارک به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. بنابراین لازم است که تا پیش از پایان 3 ماه اقامت بدون ویزای خود در ترکیه نسبت به اخذ راندوو اقامت ترکیه اقدام نمایید. در صورت رخ دادن مشکل جدی، امکان ابطال راندوو اقامت ترکیه تا یک روز پیش از تاریخ موعد امکان پذیر است. به یاد داشته باشید که اشتباهی کوچک در حین پر کردن فرم راندوو می تواند اقامت شما را با مشکلاتی بزرگ رو به رو کند. تمامی افراد خانواده حتی نوزادان راندووی مجزا نیاز دارند. پس از انجام مراحل راندوو اقامت ترکیه رسیدی به شما تحویل داده خواهد شد که در آن درج شده است چنانچه پس از گذشت 90 روز از اخذ این رسید، هیچ گونه جوابی از طرف اداره مهاجرت ترکیه دریافت نکردید، از طریق رسید واصله می توانید به وضعیت پرونده خود رسیدگی کنید.

گرفتن راندوو اقامت ترکیه
به منظور اخذ راندوو اقامت ترکیه، لازم است به سایت e-ikamet.goc.gov.tr مراجعه نموده و فرم های مربوطه را پر کنید. پس از این که فرم های موجود در سایت مربوطه را پر کردید، سیستم به طور اتوماتیک تاریخ و زمان مشخص شده برای ملاقات و کد ثبت نام را برای شما ارسال خواهد نمود.  در صورت نیاز به کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت در ترکیه می توانید از مشاوره کارشناسان ویزاپلاس بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت