مشاوره رایگان: 02122110460
ارزانترین راه مهاجرت به اتریش

یکی از پر طرفدارترین مهاجرت هایی که در سال های اخیر مورد استقبال گروه زیادی از مردم و علاقمندان به زندگی در خارج از کشور قرار گرفته است، مهاجرت به اتریش می باشد. روش های گوناگونی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. به طور خلاصه می توان گفت که تحصیل در اتریش، اشتغال در این کشور و سرمایه گذاری در آن از مهم ترین روش های مهاجرت به اتریش می باشند.
مهاجرت به اتریش شرایط عمومی گوناگونی را می طلبد. افرادی که خواهان مهاجرت به این کشور زیبا هستند، باید با آن آشنایی مختصری پیدا کنند. اتریش کشوری واقع در اروپای مرکزی است که دارای مرزی مشترک با کشورهایی نظیر اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک، سوئیس، ایتالیا، آلمان، لیختنشتاین و اسلوونی می باشد. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اتریش در میان متقاضیان مهاجرت، سرعت و سهولت دسترسی آن به بزرگ ترین و معروف ترین کشورهای اروپایی است. اتریش جزو ثروتمندترین کشورهای جهان است که شرایط ناب و رایگان تحصیلی و امنیت فوق العاده بالای آن در کنار موقعیت های شغلی بسیار مناسب و نرخ پایین بیکاری، موجب شده است که هدف مهاجرت عده زیادی قرار بگیرد.

ارزانترین راه مهاجرت به اتریش

اخذ اقامت از طریق کار، ارزان ترین راه مهاجرت به اتریش

اخذ ویزای کار اتریش یکی از مهم ترین روش های مهاجرت به اتریش می باشد. کم هزینه بودن این روش و اعطای ویزای جستجوی کار اتریش به متقاضیان موجب محبوبیت آن در میان مردم شده است، به گونه ای که تعداد زیادی از افراد به اخذ اقامت از طریق کار متوسل می شوند.
به منظور دریافت ویزای کار برای مهاجرت به اتریش می توان از دو روش زیر اقدام نمود:

  • مهاجرت کاری به کشور اتریش از راه پیشنهاد کار

افراد دارای تخصص قادر به اخذ اقامت یک ساله و اجازه اشتغال در کشور اتریش می باشند. بدین منظور لازم است که فرد پیشنهاد شغلی در کشور اتریش را داشته باشد و یا یک کارفرما در کشور اتریش برای وی دعوتنامه ای ارسال نماید. همچنین داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس ضروری می باشد. برای اخذ این نوع ویزا آگهی سه ماهه شغل در کشور اتریش و اتحادیه اروپا از جانب کارفرما ضروری می باشد. در صورتی که هیچ متقاضی بومی برای انجام این کار اقدام ننماید، کارفرما اجازه جذب فرد متخصص غیر بومی را خواهد داشت. بنابر آنچه گفته شد، اخذ ویزا و مهاجرت به اتریش از این طریق بسیار دشوار می باشد.

  • مهاجرت کاری به کشور اتریش از راه ویزای جستجوی کار

یکی دیگر از راه های گرفتن ویزای کاری اتریش استفاده از ویزای جستجوی کار در این کشور می باشد. اعتبار این ویزا 6 ماهه بوده و فرد به منظور دریافت آن باید امتیازات لازم را که طبق قانون کنونی اخذ امتیاز 70 از 100 می باشد، کسب نماید. در مرحله بعد نیاز است که اداره کار اتریش با این درخواست موافقت نموده و سپس فرد می تواند در این کشور اقامت نماید. فرد در این فرصت 6 ماهه به جستجوی شغل مناسب با مدرک تحصیلی خود پرداخته و در صورت موفقیت، می تواند کارت اقامت کاری این کشور را اخذ کرده و پس از گذشت 4 سال اشتغال در اتریش و پرداخت مالیات های وضع شده، نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

ارزانترین راه مهاجرت به اتریش

اخذ اقامت از طریق تحصیل، دومین روش کم هزینه مهاجرت به اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی این کشور یکی از راه های مهاجرت به اتریش می باشد. اتریش نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است. همین امر موجب شده است که این کشور به مقصد مهاجرت عده زیادی از دانشجویان تبدیل گردد. گفتنی است علاوه بر کیفیت بالای آموزشی، سطح رفاه اجتماعی مناسب نیز در این خصوص بی تاثیر نیست.
مهاجرانی که در دانشگاه های اتریش مشغول به تحصیل هستند، پس از پایان دوران تحصیلی خود می توانند برای دریافت اقامت کاری این کشور اقدام نمایند. در این صورت فرصتی یک ساله به شخص داده می شود تا کاری مرتبط با شغل خود پیدا کرده و بدین ترتیب کارت اقامت دائم کشور اتریش و به دنبال آن تابعیت این کشور را اخذ نماید.

ارزانترین راه مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور اتریش یکی دیگر از روش های مهاجرت به اتریش می باشد. اتریش یکی از امن ترین کشورها از لحاظ امنیت سرمایه گذاری بوده و با دارا بودن رشد مثبت اقتصادی توانسته است اعتماد سرمایه گذاران غیر بومی زیادی را جلب کند. سرمایه گذاری در کشور اتریش از طریق ثبت شرکت های استارت آپ، اقامت خود حمایتی این کشور و ثبت شرکت در اتریش از مهم ترین راه های اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری می باشد.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت