مشاوره رایگان: 02122110460

کارت کیملیک ترکیه برای افرادی صادر می شود که بخواهند اقامت بیشتر از سه ماه در این کشور داشته باشند. پس در واقع می‌توان گفت که کارت کیملیک در اصل یک کارت اقامت موقت در کشور ترکیه است که شماره ثبت شده بر روی آن مانند کد ملی می تواند کاربردهای زیادی برای فرد داشته باشد. هدف دولت ترکیه از صدور این کارت این بوده است که بتواند به شهروندان خارجی که قصد اقامت بلند مدت و کوتاه مدت در این کشور دارند هویتی بدهد و آنها را از مزایای شهروندی ترکیه بهره‌ مند نماید. البته نکته مهمی که در این قسمت باید به یاد داشت این است که داشتن کارت کیملیک به معنی داشتن کارت شهروندی نیست. در این کارت اطلاعاتی مانند شماره مخصوص خارجیان، ملیت، شماره سریال کارت، تاریخ صدور و انقضای اقامت، تاریخ تولد و نام و نام خانوادگی درج شده است. با گرفتن کارت کیملیک ترکیه شما می توانید از خدمات درمانی در این کشور استفاده کنید و مراحل مربوط به تبدیل کارت کیملیک به اقامت کاری را راحت تر طی نمایید. همچنین با استفاده از این کارت شما می توانید بدون افتتاح حساب، ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در ترکیه حضور داشته باشید. در ادامه این مطلب از وب سایت ویزا پلاس به تشریح مراحل و شرایط گرفتن کارت کیملیک ترکیه خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای گرفتن کارت کیملیک ترکیه

یکی از اصلی ترین شرایط گرفتن کارت کیملیک ترکیه این است که شما مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به دولت ترکیه تحویل دهید. از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برگه عدم سوء پیشینه
  • اثبات عدم دریافت کمک مالی
  • گرفتن برگه اقامتگاه از اداره نفوس
  • ارائه سند اقامت همانند ارائه یک اجاره نامه ثبت شده در دفتر رسمی
  • گواهی تمکن مالی
  • 4 قطعه عکس 4*6
  • شماره مالیاتی
  • ارائه یک پرینت تمام رنگی از فرم تکمیل شده درخواست اقامت ترکیه
  • ارائه اصل پاسپورت به همراه یک کپی رنگی و صفحه ای از پاسپورت که مهر ورود به کشور ترکیه در آن درج شده است

روند گرفتن کارت کیملیک ترکیه به این صورت است که شما ابتدا باید فرم راندوو را تکمیل کنید. این فرم برای درخواست وقت ملاقات برای ارائه درخواست اقامت است. این قسمت از کار معمولا 20 روز یا کمی بیشتر طول می کشد و می‌توان گفت که بستگی به شهری دارد که در آن اقدام به گرفتن کارت کیملیک ترکیه می کنید. برای اینکه در روند گرفتن کارت کیملیک مشکلی پیش نیاید پیشنهاد ما به شما این است که با برنامه ‌ریزی قبلی برای گرفتن این کارت وارد کشور ترکیه شوید تا اگر مدت زمان بیشتری هم طول کشید، مشکل دیگری برای شما پیش نیاید، چرا که طبق قانون ترکیه اقامت بیشتر از سه ماه بدون داشتن کارت کیملیک ممنوع است و این موضوع می‌تواند باعث جریمه شدن شما و ممنوع الورود شدن شما به کشور ترکیه شود.

مراحل گرفتن کیملیک ترکیه

مراحل گرفتن کیملیک ترکیه

یکی از مهم ترین شرایط گرفتن کارت کیملیک ترکیه که قبل از همه چیز باید به آن توجه داشت این است که آیا توانایی مالی برای تامین هزینه‌های زندگی در ترکیه را دارید یا خیر. بهترین حالت برای گرفتن کارت کیملیک این است که شما توانایی تامین هزینه‌های یک سال اقامت در این کشور را داشته باشید. هزینه متوسط زندگی یک سال در ترکیه بستگی به شهری دارد که برای زندگی انتخاب کرده اید، ولی به طور کلی می‌توان گفت که هزینه متوسط بین 2500 تا 3000 لیر ترکیه می باشد. البته باید گفت که این هزینه شامل هزینه‌های تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه نمی شود و اگر قصد تحصیل در ترکیه را داشته باشید، با توجه به شهری که در آن سکونت دارید و دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید هزینه‌ها ممکن است بالاتر یا پایین تر باشد. اما نکته‌ دلگرم کننده در این میان این است که اگر شما قصد گرفتن اقامت ترکیه و کار در این کشور را داشته باشید، به راحتی از پس هزینه‌ها برمی‌آیید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت در ترکیه می توانید از مشاوره کارشناسان ویزاپلاس بهره مند شوید.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت